900 11 21 21

L-J 9:00 - 19:00
V 9:00 - 15:00

Construmat i la Fundació Laboral de la Construcció promouen la seguretat

Construmat, el saló de la construcció de Fira de Barcelona, col·laborarà amb la Fundació Laboral de la Construcció Catalunya en una activitat divulgativa i de sensibilització sobre seguretat en altura en el marc dels actes de Barcelona, Capital Mundial de l’Arquitectura 2026.

Sector New
Fuente -

Construmat

L’acció, que tindrà lloc els dies 16 i 17 de maig a la plaça de la Catedral de Barcelona, inclourà demostracions pràctiques i espais formatius dirigits tant a professionals com al públic general.

Amb aquesta iniciativa conjunta amb la Fundació Laboral de la Construcció, Construmat s’incorpora a l’agenda de Barcelona, Capital Mundial de l’Arquitectura i prepara la seva 25a edició, que tindrà lloc al maig de 2027 al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona.

La proposta del saló de la Fira de Barcelona i de l’entitat paritària de referència sectorial té com a gran objectiu promoure la seguretat laboral en els treballs en altura en el sector de la construcció amb la instal·lació a la plaça de la Catedral de la capital catalana d’un espai específic on es recrearan diferents escenaris vinculats a aquest tipus d’operacions.

L’acció consistirà en la creació d’un espai dedicat a la formació i sensibilització sobre els treballs en altura i comptarà amb una estructura tubular contrapesada per a la realització d’exhibicions de rescat en cas d’emergència i amb una plataforma elevadora mòbil de personal. També hi serà present l’aula mòbil de la Fundació Laboral de la Construcció, equipada amb diferents elements de protecció individual per mostrar, de manera didàctica, les mesures preventives necessàries.

El president de Construmat, Xavier Vilajoana, ha afirmat que “amb aquesta iniciativa, a més de contribuir al programa de Barcelona, Capital Mundial de l’Arquitectura, volem subratllar la importància que tenen la formació i la prevenció per al desenvolupament del sector de la construcció”. Vilajoana ha afegit que “Construmat, com a esdeveniment líder de la construcció espanyola, està al costat del sector, les seves empreses i professionals i té com a objectiu ser una plataforma de suport per afrontar els seus principals reptes, i el de la seguretat és un dels més importants”.

Per la seva banda, la gerent de la Fundació Laboral de la Construcció, Lucía López Alé, manifesta “la rellevància de la participació en aquesta important iniciativa com és Barcelona, Capital Mundial de l’Arquitectura, posant en valor les activitats en matèria de prevenció de riscos laborals, formació i ocupació que durà a terme l’entitat paritària, amb l’objectiu de fer més proper el sector de la construcció a la societat i garantir la seguretat i la professionalització, oferint eines i coneixements essencials per a una pràctica segura i eficient”. López Alé assenyala, a més, que “amb aquestes exhibicions pràctiques realitzades per docents especialitzats i professionals del sector i de la FLC es pretén sensibilitzar en matèria de seguretat i salut laboral”.

Amb aquesta acció, i altres que prepara el saló al llarg d’aquest any, Construmat posa els fonaments de la seva pròxima edició, que es desenvoluparà del 18 al 20 de maig de 2027 al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona i en la qual la Fundació Laboral de la Construcció participarà de nou. En aquest sentit, el director del saló, Roger Bou, ha destacat que “estem construint ja la pròxima edició de Construmat, una convocatòria en la qual creixerem en oferta expositiva i continguts per donar resposta a totes les necessitats d’un sector fonamental per a l’economia del nostre país”.

Barcelona 2026 Capital Mundial de l’Arquitectura és una distinció de la UNESCO i la Unió Internacional d’Arquitectes (UIA) atorgada a la ciutat que acull el Congrés Mundial d’Arquitectes de la UIA.

Subscribe free to our weekly newsletters .

=

CLÁUSULA DE PROTECCIÓN DE DATOS:

  • Responsable del tratamiento: FUNDACIÓN LABORAL DE LA CONSTRUCCIÓN.
  • Finalidad del tratamiento: mantener al usuario informado sobre la actualidad de la FUNDACIÓN LABORAL DE LA CONSTRUCCIÓN y del sector de la construcción.
  • Legitimación: consentimiento del interesado.
  • Destinatarios: Sus datos no van a ser cedidos a terceros, salvo que exista una obligación legal. Sólo podrán ser tratados por colaboradores de la FUNDACIÓN LABORAL DE LA CONSTRUCCIÓN para la gestión de sus sitios web.
  • Derechos de los usuarios: ejercicio gratuito de derechos de acceso, rectificación, supresión, oposición, limitación del tratamiento y portabilidad de los datos tal y como se describe en la información adicional. Puede consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en el siguiente enlace.

He leído y acepto la política de protección de datos.

For not receive the newsletter you can unsubscribe HERE